kifisiapress.gr
ΒΟΡΕΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΗΦΙΣΙΑ

Αμαλία Βραχνού στο «Μανιφέστο»: Στόχος η αναβάθμιση του Δήμου Κηφισιάς σε μια πόλη αντάξια της ιστορίας της

Vrachnou 1
Κοινοποίηση

Πρωταρχικός στόχος για τον Δήμο Κηφισιάς-Nέας Ερυθραίας-Εκάλης είναι η αναβάθμισή του σε μια ποιοτική πόλη, αντάξια της ιστορίας της. Τα τελευταία, όμως, χρόνια παρατηρείται μια απαξίωση του χαρακτήρα της πόλης μας. Με μία απλή βόλτα στην περιοχή θα διαπιστώσουμε εγκαταλειμμένους και υποβαθμισμένους κοινόχρηστους χώρους και κτήρια, έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα με πολλές διαμπερείς μετακινήσεις εντός αστικού ιστού που δυσχεραίνουν την ασφαλή και έγκαιρη μετακίνηση των πολιτών, άναρχη στάθμευση σε περιοχές συγκέντρωσης εμπορικών χρήσεων. 

Είναι σαφές και μη αμφισβητήσιμο ότι το πρωτεύον πρόβλημα του δήμου μας εστιάζεται στη γενικότερη υποβάθμιση του αστικού τοπίου, με αποτέλεσμα την αποξένωση του δημότη από την πόλη. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της περιοχής μας είναι το μεγάλο ποσοστό ιδιωτικού αλλά και δημόσιου πρασίνου, τα μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα, ο ιδιαίτερα χαμηλός συντελεστής δόμησης, καθώς και ένα σημαντικό πλήθος παραδοσιακών κτηρίων ιστορικής, πολιτιστικής και αρχιτεκτονικής σημασίας. Όλα τα στοιχεία αυτά όφειλαν να έχουν προστατευθεί και αναβαθμιστεί με στόχο να δημιουργήσουν συνθήκες ευημερίας και ανάπτυξης, ώστε ο δήμος μας να έχει ήδη αναδειχθεί σε υποδειγματικό τόπο διαβίωσης και προορισμού. 

Εξ αρχής στόχος μας πρέπει να αποτελέσει η ενδελεχής μελέτη της υφιστάμενης κατάστασης, η αξιολόγηση των απαιτούμενων επεμβάσεων και διαβούλευσης με τους πολίτες και εν συνεχεία, να τεθούν οι στόχοι και να αποφασιστούν οι ενέργειες για την ανάπτυξη των περιοχών με ταυτόχρονα επίλυση των χρόνιων ζητημάτων αστικής προσβασιμότητας και κινητικότητας μεταξύ και των τριών Δημοτικών Ενοτήτων. 

Αν θέλουμε να θέσουμε τις προτεραιότητες, αναντίρρητα, πρέπει να επικεντρωθούμε σε τρεις βασικούς άξονες δράσης παρουσιάζοντας τα ζητήματα αιχμής για τον δήμο μας: 

– Τον περιβαλλοντικο,
– τον κοινωνικό,
– τον οικονομικό. 

Στον περιβαλλοντικό παράγοντα δράσης περιλαμβάνεται η μείωση στις κατανάλωσης ενέργειας για στις μετακινήσεις και βεβαίως η μείωση στις ρύπανσης και βελτίωση του μικροκλίματος, η προστασία περιοχών από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με ταυτόχρονη αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και την ενίσχυση του δημόσιου χώρου. 

Στη δεύτερη κατηγορία που έχει ως στόχο τη προαγωγή της θετικής κοινωνικής δυναμικής προάγουμε τη βελτίωση προσβασιμότητας για τους ευάλωτους χρήστες και την άρση κοινωνικών αποκλεισμών στη μετακίνηση. 

Κλείνοντας τις κατηγορίες φθάνουμε και στην οικονομική, όπου γίνεται αναφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, τη λειτουργικότητα συστήματος μεταφορών και την αύξηση εσόδων μέσα από τη διαχείριση της κινητικότητας. 

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση με αριθμούς 

Όλα τα παραπάνω στοιχεία μας οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη δημιουργία και λειτουργία μιας, πραγματικά, «έξυπνης πόλης». Μιας πόλης που θα συντελεί σε μια πιο ορθολογική και αποτελεσματική χρήση των φυσικών πόρων, με ένα πιο μακροπρόθεσμο όραμα που χαρακτηρίζεται από σεβασμό στο περιβάλλον. 

Το συνολικό κόστος της κυκλοφοριακής συμφόρησης για την οικονομία των χωρών της Ε.Ε. εκτιμάται σε περισσότερο από 240 δισ. ευρώ ετησίως ή περίπου στο 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε. Η παράνομη στάθμευση, από την άλλη, επιβαρύνει κατά 30% την κυκλοφορία. Η στάθμευση σε διασταυρώσεις κεντρικών αξόνων της πόλης μειώνουν την κυκλοφοριακή ικανότητα έως και 145%. Μερικά κρίσιμα ζητήματα του δήμου μας που χρήζουν της άμεσης προσοχής μας είναι η επιβάρυνση οδών με υπερτοπική και βαριά κυκλοφορία, οι υψηλές ταχύτητες των οχημάτων σε οικιστικές περιοχές, η έλλειψη ή η ελλιπής σήμανση, οι μονοδρομήσεις χωρίς σχετική κυκλοφοριακή μελέτη, η απουσία επαρκούς φωτισμού, οι ασυνέχειες των οδών, τα φτωχά γεωμετρικά τους μεγέθη, τα μεγάλα ποσοστά παράνομης στάθμευσης επί ιεραρχημένων αξόνων και κεντρικών εμπορικών σημείων, η χρήση του τοπικού δικτύου από μεγάλο αριθμό χρηστών. 

Τα συμπεράσματα 

Εν κατακλείδι, η Τοπική Αυτοδιοίκηση οραματίζεται μια δυναμική και συνεκτική κοινωνία των πολιτών, του πλουραλισμού, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της βιώσιμης ανάπτυξης. Μια Τοπική Αυτοδιοίκηση με πραγματικά κοινωνικά τοπία, τοπία προαγωγής της αστικότητας, καλλιέργειας αστικής συνείδησης, ενθάρρυνσης της βίωσης του δημόσιου χώρου με όλες τις αισθήσεις. 

Η βιώσιμη κινητικότητα είναι το αναγκαίο υπόβαθρο για την επανεφεύρεση της γειτονιάς, για αστικά τοπία πιο ήσυχα, πιο καθαρά και πιο φιλόξενα, τοπία που φέρνουν κοντά, εξομαλύνοντας τις ανισότητες. 

Για τον σκοπό αυτόν στοχεύουμε στην προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και τον περιορισμό χρήσης ΙΧ αυτοκινήτων στον Δήμο μας, έχοντας ως πυλώνες δράσης τη περιβαλλοντική βιωσιμότητα, τη βελτίωση των συνθηκών της κυκλοφορίας κι εξασφάλιση της πρόσβαση για όλους χωρίς διαπραγματεύσεις. 

Για την επίτευξη του στόχου μας, θα χρειαστεί να ληφθούν υπόψη πολλοί παράγοντες, όπως η ανάπτυξη του δημόσιου συστήματος μεταφορών, η κατασκευή πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων, η προώθηση της χρήσης ποδηλάτων και των δημοτικών συγκοινωνιών, και η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού. 

Η βιώσιμη κινητικότητα οφείλει να είναι ένα όμορφο ταξίδι στις λεπτομέρειες της πόλης….

Related posts

Κλείνουν τα ΕΛΤΑ στο κέντρο της Κηφισιάς

Κηφισιά: Σοβαρό τροχαίο στην Κηφισίας – Τραυματίστηκαν έξι άτομα χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή τους

Συνάντηση Αλ. Χαρίτση με τον Γ. Σακελλαρίδη το απόγευμα